Evezős Klub

„Az egyesületet 1991-ben 12 két helyi fiatal közös akaratával alapítottuk azzal a céllal, hogy elsősorban Kisbodak és térsége, másodsorban a tágabb értelemben vett közép és alsó-szigetközi régió fiatalsága számára vízi-sportolási és egyéb hasznos szabadidő eltöltését célzó lehetőséget biztosítsunk. Az egyesület alapításakor egyike volt az első olyan szigetközi sportegyesületnek, mely elsősorban a vízi-sportokat népszerűsítette a lakosság körében. Az 12 alapító tag mindegyike kisbodaki illetőségű, sport múlttal ugyan nem rendelkező, ám a természetismeret és természetjárás tudományában kiemelkedően teljesítő szigetközi születésű magánszemély volt.

Az egyesület által szervezett programok teljes mértékben igazodtak a falu programjaihoz. A település életének kiemelkedő eseményeinek (falunap, búcsú) kiegészítőjeként szerveztünk túrákat, elsősorban a szigetközi-ágrendszer faluhoz közel fekvő vízfelületein, illetve a környékbeli galériaerdőkben. Noha a programjaink teljes mértékben nyitottak, sosem volt titkolt célunk, hogy elsősorban a gyerekek számára szeretnénk izgalmas és emlékezetes programokat szervezni. Hagyományos rendezvényünk is volt, például a nagyvesszősi verseny, ahol fateknőkkel kellett megkerülni a Nagyvesszős szigetet.

Az egyesület alapításakor vásároltunk, illetve közösségi adományként kaptunk néhány – már akkor is elavultnak számító – kajakot és kenut, ami nagy örömet okozott a gyerekeknek.

Az egyesületnek valódi vízparti telephelye sosem volt, bázisként Kisbodak szélén elhelyezkedő kempinget használtuk, onnan indultunk a túráinkra, a téli összejöveteleknek pedig a kisbodaki faluház adott helyet számunkra, ahol egy edzőtermet is kialakítottunk.

A 2009-es évben új vállalkozó vette át a kemping üzemeltetését, ami után rövid időn belül fellendült a település vízi élete és ez által megszaporodtak az egyesületünk programjai is. Aktívan bekapcsolódtunk a helyi és határon átnyúló vízitúrákba, a vizes programok megjelentek az összes falueseményen.

Az alapító tagjaink egy része az évtizedek alatt – más elfoglaltsága miatt – már nem tudott aktívan részt venni az egyesület munkájában, ezért néhány éve úgy gondoltuk, hogy elérkezett az ideje a „vérfrissítésnek”. Ennek érdekében 2016-ban új elnökséget és új nevet választottunk, a Kisbodaki Sport Klub helyett a SZIGETKÖZ – CSALLÓKÖZ Kisbodaki Kulturális és Szabadidősport Egyesület lett az egyesület hivatalos megnevezése

Az új névválasztás oka legfőképp az volt, hogy az elmúlt fél évtizedben szoros kapcsolatot kezdtünk el ápolni szlovákiai testvér településünkkel, Nagybodakkal. Számtalan túrát és kulturális eseményt szervezünk közösen és ezt a nevünkben, illetve az új céljainkban is tükrözni szerettük volna.

Jelenleg az egyesületben közel 30 tag dolgozik a közös cél elérésének érdekében. Túrázunk, programokat szervezünk és szeretnénk a környék fiataljai számára elérhetővé tenni nem csak a túrázás adta lehetőségeket, hanem profi szakemberek támogatásával gyorsasági kajak-kenus és vízi sport edzéseket is tartani a kisbodaki ágrendszer erre alkalmas vízfelületein.”